Uradi sam
Životni hakovi, majstorske tečajeve, korisni savjeti, recepti.
Dom » Lovno ribolovni turizam opstanak » Moje ljetne omiljene varalice za štuku sezone 2018
Moje omiljene ljetne varalice za štuku u sezoni 2018

Kutije iskusnih spinnera kriju mnoge tajne. Možda su glavni ulovljivi mamci. Isti oni koje profesionalci preferiraju na rezervoarima u koje posebno "vjeruju". Vobleri, spinneri, guma - svatko ima svoje favorite. Odabiru se eksperimentalno, kroz godine uspješnih i manje uspješnih ribolova, ponekad i slučajno.
U mojoj kutiji postoje i "favoriti" štuka i smuđ - zagrizeni, neupadljivi izgledom, ali dosljedno donose ribu. Nisu svi ljubitelji spinning štapova spremni javno izložiti svoje "radilice" iz raznih razloga, ali ja u tome ne vidim problem. Bit će mi drago ako vaš ulov postane veći nakon čitanja članka.

Djedova stara žlica

Visjela je pod nadstrešnicom šupe bez nadzora deset godina. Od samog trenutka kada je prethodni vlasnik kuće u koju sam uselio umro. Prema riječima susjeda, djed je volio pecati. Slučajno sam naišao na njega dok sam čistio dvorište od raznog smeća. Hrđav, tanak, primitivnog oblika, s tupom majicom, činio mi se tada potpuno bezizlazan. Skoro sam ga bacio u smeće, ali me nešto spriječilo u zadnji čas.Smisao za ribolov? Ili prirodna znatiželja? Može biti. Tako se žlica "smjestila" u udaljeni pretinac moje kutije za pecanje.
Moje omiljene ljetne varalice za štuku u sezoni 2018

A onda sam jednog dana, tijekom sljedeće "revizije" mamaca, odlučio podsjetiti se na neugledni komad željeza. Najprije sam s njega finim brusnim papirom skinuo sloj hrđe, zatim sam površinu očistio prahom za zube i četkicom do mat sjaja te ga opremio novim prstenovima za navijanje i oštrom trostrukom kukom. Stavio sam crveni kambrik na tee. Vrtica se promijenila. Sada je preostalo samo testirati ga na jezercu.
Zamislite moje iznenađenje kada mi je na prvom ribolovu varalicu “pojelo” sedam štuka! Njegova mala težina (10 g) i zamah, neuobičajen za spiner - njišući se s jedne strane na drugu ispod površine - idealni su za ribolov u plitkim područjima s šikarom. Praktički nije uhvatio travu, iako sam ožičenje radio polako (ravnomjerno).
I to nije bio slučajan pogodak u metu: štuku stalno vadim na špiner, gotovo na svakom izletu sa spining štapom. Hvala djedu, neka počiva u miru!

Silikonski mamci

Na rijeci Chelbas, gdje najčešće lovim, štuka se lovi uglavnom na malim dubinama (1-2 m), u blizini trske ili algi. Nažalost, u zadnjih desetak godina rijeka je postala plitka i zarasla. Ne možete instalirati "željezo" svugdje, a ne uvijek. Njime lovim najčešće u rano proljeće i kasnu jesen, kada je trava na dnu, odnosno na mjestima gdje dubina dopušta (kanale). U uvjetima zarasle plitke vode u pomoć dolaze silikonski mamci.
Moje omiljene ljetne varalice za štuku u sezoni 2018

Za pasivnu štuku koristim neopterećeni silikon velike veličine. Vibrorep opremam dvostrukom kukom s dugim drškom. Težina gume dovoljna je za zabacivanje 25-30 metara. Kad pecate iz čamca, ne trebate više.Izvlačenje je izrazito sporo i neravnomjerno: trzaj vrhom spinning štapa - pauza - kolutanje. Ponekad radim s jednim kolutom, animirajući mamac oštrim okretajima ručke različitih duljina.
Glavna prednost neopterećenog silikona je prirodna igra. Nakon pada, vibrorep polako tone, podsjećajući predatora na bolesnu ribu. Okret zavojnice - i oživljava, impuls s vrha - leprša, pokušava plivati. Kakav bi "zubati" odbio lak plijen?
Na dubinama većim od 2 metra montiram manje silikonske mamce na lagane (3-4 grama) jig glave. To omogućuje povećanje brzine ožičenja i brže "bušenje" rupa. Aktivna štuka rado jede takvu "gumu", i to ne samo štuku, već i smuđa i smuđa. Koristim jednolike i klasične stepenaste žice (ako je dno bez trave).

Malas vobleri – boja je sve

Univerzalni površinski mamci dubine do 10 cm. Dobro lete: Što se tiče raspona bacanja, oni nisu niži od "oscilatora" prosječne težine. Igraju atraktivno: sposobni su "salto" 120 stupnjeva gotovo na mjestu. Idealan u plitkim vodama ušća i malih rijeka. Na štuku i smuđa rade od proljeća do kasne jeseni. Ljeti grabežljivac bolje reagira na kisele boje (žuto-zelene tonove), u jesen preferira prirodne nijanse.
Moje omiljene ljetne varalice za štuku u sezoni 2018

Male se obično animiraju na tri načina:
1. Ravnomjerno - rotirajući zavojnicu srednjom brzinom.
2. “Zmija” - hodalica cik-cak ožičenje hodanje psa (u kotlovima smuđ).
3. Trzanje vrha štapa za predenje. Usmjerite li vrh prema gore, vobler se ponaša kao poper. Ribolov na površini posebno je spektakularan - izlazi predatora, svijeće, more prskanja.
Moje omiljene ljetne varalice za štuku u sezoni 2018

Iskreno, nisam se odmah sprijateljio s "Malima".U mojoj skromnoj zbirci varalica bilo je oko pet ovih voblera različitih boja (budžetne kopije iz Kosadake) koji su ležali kao mrtvi; ponekad je na njima bilo uboda štuke, ali oni su bili nasumične prirode. Situacija se promijenila nakon nezaboravnog ribolova na ušću Gorkog, na koji me početkom srpnja odveo prijatelj Ivan.
Između nas, u 4 sata, ulovili smo 28 štuka (0,5–2,5 kg) i pedesetak kvalifikacijskih grgeča (200–400 g). Gotovo svako putovanje donosilo je ribu. Štuka je "izlazila" na vobler s različitih strana, smuđ ju je pratio do broda u jatima. Nekoliko puta na majicama su bila dva "prugasta" odjednom. Bilo je pecanje! Nakon nje sam vjerovao u “malas”.
I što je najvažnije: radili su samo žuto-zeleni mamci s crnim točkicama na stranama (vidi fotografiju); grabežljivci nisu reagirali na druge kombinacije boja.
Moje omiljene ljetne varalice za štuku u sezoni 2018

Dakle, dragi ljubitelji spinninga, predstavio sam vam svoje omiljene ljetne varalice sezone 2018. Ako pecate u plitkim vodama, otiđite do ušća Krasnodarskog kraja, isprobajte ih. Mislim da te neće iznevjeriti. Sretno vam bilo i sretno na ribnjacima!